Sider

tirsdag den 21. september 2010

Tanker fra sygehuset

Så er min søn kommet til verden. Stor, dejlig og alt gik efter planen.
Så undrer det mig at en række utvivlsomme kompetente personer accepterer at der er procedurere der er forældede, og at det er svært af få svar på noget der ikke er akut.
Vi har i dag optaget en sengeplads på en børneafdeling pga. procedure, ikke på grund af en medicinsk grund. Og da det endelig blev bekræftet at vi bare optog pladsen, gik der 4 timer før en læge på stuegang kunne bekræfte det. Mor og barn har derved været fra hinanden i mindst 4 timer "for meget". Og for det ikke er løgn var den tilsvarende procedure minimum 24 timer fra hinanden for et år siden.
Hvem sagde middelalder.
Jeg har stor forståelse for at man ikke vil tage nogen chancer, og også stor forståelse for at man ikke kan planlægge meget firkantet, da der skal være plads til akutte tilfælde. Men jeg mister som forældre tiltroen til de professionelles kompetencer, når jeg har erfaring fra et andet hospital hvor proceduren var anderledes, og der fik at vide af de ledende forskere på området, at de havde ændret denne procedure fordi der ikke var medicinsk grund til generel indlæggelse af mor og barn hver for sig. Man undres...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar